loading...
هما سنتر
المیناز اردیبهشت بازدید : 29 دوشنبه 16 آبان 1401 نظرات (0)

از زمان های بسیار قدیم تا کنون افراد همواره به دنبال جوان بودن و حفظ شادابی و جوانی پوست خود بودند. به همین دلیل روش های موثر در حفظ زیبایی و جوانی نیز روز به روز پیشرفته تر می شود که تاثیرات بسیاری در زیباتر دیده شدن و جلوگیری از پیری دارد. همانطور که شما نیز شاهد این موضوع هستید، در دنیای امروز بیش از نیمی از درآمد افراد صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می شود تا بتوانند ظاهر خود را جوانتر و شاداب تر نشان دهند.

یکی از موثر ترین روش هایی که به منظور جلوگیری از پیری روی کار آمده است مزوتراپی می باشد که توصیه میکنیم افرادی که علاقه مند به جوان ماندن و برخورداری از مو و پوستی سالم و زیبا هستند، حتما آن را مورد استفاده قرار دهند. کاربرد های این دستگاه در از بین بردن و درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی منجر گشته تا طرفداران بسیاری داشته باشد و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شود. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با دستگاه مزوتراپی آشنا کنیم.

تاریخچه مزتراپی

مزوتراپی نخستین بار در سال 1952 برای درمان مشکلات ناشنوایی روی کار آمد و مورد استفاده قرار گرفت. به این صورت که  پزشک متخصص فرانسوی داروی پروکائین را به اطراف گوش یک فرد ناشنوا تزریق کرد و به این ترتیب توانست شنوایی او را درمان کند. از آن زمان به بعد مزوتراپی برای درمان بسیاری از مشکلات موضعی و به منظور تسکین درد مورد استفاده قرار گرفت.

اما طی چند سال گذشته محققان به این نکته پی بردند که مزوتراپی در درمان مشکلات پوستی صورت و گردن، پف چشم، تیرگی، چروک دور چشم، درمان ریزش مو و .... نیز کاربرد دارد و تاثیر چشم گیری در درمان این مشکلات خواهد داشت. از این رو رفته رفته استفاده از این روش افزایش یافت و همه گیر شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم.

آشنایی با دستگاه مزوتراپی

در بالا بیان کردیم که در گذشته مزوتراپی با استفاده از تزریق انجام میگرفت. اما امروزه دستگاه های مختلفی به منظور انجام مزوتراپی مورد استفاده قرار میگیرد که هریک ویژگی های خاص خود را داشته و به روش خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه بسیاری از دستگاه های مزوتراپی موجود در بازار در سری خود دارای سوزن نیستند.

اما با این حال بیشتر پزشکان از روش تزریق دستی استفاده میکنند که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است برای استفاده از روش مزوتراپی حتما به پزشکان متخصص مراجعه کنید. چرا که انتخاب یک پزشک در خوب پیش رفتن روند درمان بسیار موثر خواهد بود.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی کدام است؟

همانطور که مشخص است در درمان مزوتراپی مواد دارویی خاصی از طریق تزریق یا استفاده از دستگاه ها وارد پوست می شود و به درمان مشکلات پوستی کمک میکنند. حال ممکن است این سوال در ذهن علاقه مندان ایجاد شود که مواد مورد استفاده در مزوتراپی چیست؟ در پاسخ باید گفت نوع مواد مورد استفاده در این روش درمانی به نوع مشکل پوستی که قصد درمان آن را داریم بستگی دارد. در مزوتراپی از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود به همین دلیل هیچگونه احساس دردی ایجاد نمیکند و نیاز به استفاده از دارو های بی حس کننده نمی باشد. به طور کل بهتر است بدانید مزوتراپی امروزه یکی از بهترین روش های رفع معضلات پوستی است که با کمک به جذب بیشتر و بهتر مواد دارویی و تقویتی به درمان مشکلات پوستی کمک میکند. اما برای استفاده از آن حتما به پزشکان متخصص مراجعه کنید.

کاربردهای استفاده از دستگاه مزوتراپی

کاربرد مزوتراپی در درمان سلولیت و افتادگی پوست نواحی و اندام های مختلف بدن و صورت

کاربرد مزوتراپی در درمان پف دور چشم و افتادگی پلک ها

استفاده از مزوتراپی به منظور درمان تیرگی دور چشم

کاربرد مزوتراپی در لیفتینگ صورت و درمان افتادگی پوست صورت

استفاده از مزوتراپی به منظور درمان ملاسما، لک حاملگی و لک های صورت

کاربرد مزوتراپی در درمان مشکلات مرتبط با ریزش مو

و ...

منظور از مزوتراپی موی سر چیست؟

بی شک همه شما به خصوص بانوان ضعیف شدن ناگهانی موی سر را تجربه کرده اند که منجر شده تا در هنگام شستن و یا شانه زدن حجم زیادی از مو دچار ریزش شود. علت اصلی این مشکل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که فولیکول های مو را ضعیف کرده و منجر به ریزش میشود. در صورت بروز این مشکل حتما باید اقدامات لازم جهت درمان انجام گیرد. استفاده از مزوتراپی مواد دارویی و تقویتی مورد نیاز را وارد پوست سر کرده و به درمان مشکلات مرتبط با ریزش مو کمک میکند.

دستگاه های مزوتراپی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار میگیرند دارای سوزن های خاصی هستند که اندازه آن ها کمتر از یک میلیمتر بوده و کمک میکند داروی مزوتراپی مو که شامل مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز است وارد پوست شود و به رشد مو کمک میکند. تزریق دارو به درون سر کمک میکند فعالیت سلول های پوستی تغییر کند و بافت ها و سلول های عفونی سر از بین برود.

در نتیجه جریان گردش خون افزایش پیدا میکند و فولیکول های مو سریع تر احیا میشود. مجموع این عوامل به رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش کمک خواهد کرد. البته بهتر است بدانید که مزوتراپی مخصوص افراد با موی کم نیست و افرادی که دارای موی پرپشت هستند نیز میتوانند به منظور تقویت موی خود این روش را مورد استفاده قرار دهند. همچنین افرادی که دارای موی خشک هستند، کسانی از ریزش مو تیروئیدی رنج میبرند، افرادی که به دلیل کمبود ویتامین دارای موی سفید هستند و ... نیز میتوانند این روش را مورد استفاده قرار داده و از تاثیرات آن بهره مند شوند.

منظور از مزوتراپی پوست صورت چیست؟

مزوتراپی صورت نیز در درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی موثر است و شامل تزریق های کوچکی میشود که طی آن سرم ها و مواد تقویتی توسط دستگاه های مخصوص وارد لایه دوم یا درم پوست می شود. ورود این مواد مغدی به قوی تر و هیدراته شدن پوست کمک میکند و نخستین بار در دهه 50 به وسیله یک پزشک فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از این روش ممکن است تاثیراتی همانند تزریق بوتاکس و فیلر نداشته باشد اما با تولید کلاژن بیشتر در طولانی مدت قادر است چین و چروک های پوست را از بین ببرد و به جوانی و شادابی بیشتر پوست کمک کند. همچنین کاربرد این روش در روشن شدن پوست صورت و رفع لکه های پوستی نیز توجهات بسیاری را به خود جذب نموده است. به طوری که پرطرفدارترین کاربرد مزوتراپی صورت، رفع لکه های پوستی می باشد.

منظور از مزوتراپی لاغری چیست؟

نکته جالب در رابطه با مزوتراپی کاربرد آن برای لاغری است. در درمان لاغری نیز مزوتراپی همانند دو روش قبل مورد استفاده قرار میگیرد و تنها تفاوت آن نوع داروهای مورد استفاده است. در مزوتراپی لاغری از داروهایی استفاده میشود که در از بین بردن سلولیت و چربی ها موثر هستند.

ممکن است بسیاری تصور کنند که لاغری با مزوتراپی و لیپوساکش به یک صورت است. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است چرا که نتایج حاصل از مزوتراپی بعد از گذشت چند جلسه و شاید چند ماه مشخص شود و برای افرادی که دارای چربی های جمع شده در یک قسمت از بدن خود هستند مناسب می باشد. به طور کل از مزوتراپی میتوان برای لاغری اندام های زیر استفاده کرد:

غبغب

شکم

دست و بازو

بینی

دور چشم(کاهش پف دور چشم)

دلایل محبوبیت مزوتراپی

داشتن هزینه مناسب نسبت به سایر روش های درمانی

غیر تهاجمی بودن و عدم نیاز به انجام جراحی برای درمان

عدم نیاز به بیهوشی

نداشتن هیچگونه دردی

نیاز به دوره ریکاوری کوتاه مدت

عدم نیاز به مراقبت های خاص قبل یا بعد از درمان

عوارض جانبی و خطرات محدود

سوالات متداول

آیا استفاده از دستگاه مزوتراپی به صرف هزینه زیادی نیاز دارد؟

خیر- مزوتراپی نسبت به سایر روش های مورد استفاده در درمان مشکلات پوستی از قیمت به صرفه تری برخوردار است.

برای درمان ریزش مو به چند جلسه استفاده از مزوتراپی نیاز است؟

برای درمان مشکلات ریزش مو به 1 تا 6 جلسه درمانی نیاز است.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

خیر- مزوتراپی هیچگونه دردی ایجاد نمیکند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 142
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 371
  • بازدید سال : 4,059
  • بازدید کلی : 11,866