loading...
هما سنتر
المیناز اردیبهشت بازدید : 20 دوشنبه 16 آبان 1401 نظرات (0)

در دنیای امروز رهایی از شر موهای زائد به کمک لیزر در میان تمامی افراد جدا از جنسیت محبوبیت بالایی دارد. بی شک لیزر موهای زائد در منزل و داشتن یک دستگاه لیزر خانگی یکی از روش های بسیار کاربردی و آسان می باشد که از جذابیت بالایی برخوردار است. هزینه و زمان مورد نیاز برای استفاده از این روش در منزل نسبت به سایر روش ها به صرفه تر بوده و به همین دلیل افراد استفاده از آن را نسبت به لیزر های کلینیکی ترجیح میدهند. اما با این حال برای استفاده از این دستگاه، باید شناخت کافی از عوارض و نحوه استفاده از آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با لیزر خانگی آشنا کنیم.

نحوه از بین بردن موهای زائد در منزل به وسیله دستگاه لیزر خانگی!

همانطور که در بالا بیان کردیم، درست است که لیزر های خانگی از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و به زمان کمتری نیاز دارد اما برای بکارگیری آن باید با چگونگی استفاده از آن آشنا باشد. جدا از این طبیعتا لیزر های خانگی که از طراحی ساده تر و کوچکتری برخوردارند نسبت به لیزرهای کلینیکی توان کمتری دارند و از این رو باید به تعداد جلسات بیشتری مورد استفاده قرار گیرند. نکاتی که در زمان استفاده از لیزرهای خانگی باید به آن توجه شود شامل موارد زیر می شود:

قبل از استفاده از دستگاه توجه کنید که دستگاه شما به طور کامل شارژ شده باشد.

قبل از اینکه لیزر را به طور کامل بر روی کل نواحی بدن خود مورد استفاده قرار دهید، ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت مطمئن شوید.

اگر قصد دارید از لیزر برای نابودی موهای زائد ناحیه تناسلی یا سایر قسمت های حساس بدنتان استفاده کنید، توجه کنید دستگاه را تنها یک بار از آن ناحیه عبور دهید و دیگر تکرار نکنید.

برای از بین بردن موهای زائد نواحی تناسلی و زیر بغل که پوست نازک و حساسی دارند، بهتر است از بی حس کننده های موضعی استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر هنگام استفاده از لیزر احساس سوزش، خارش، التهاب و .. داشتید استفاده از لیزر را متوقف کنید.

آقایان که دارای موهای ضخیم تری هستند باید تعداد دفعات بیشتری از لیزر درمانی استفاده کنند.

استفاده از لیزر خانگی کمک میکند پوست شما صاف تر و نرم تر شود و قادر است از رشد مجدد مو در کوتاه مدت جلوگیری کند.

چگونگی اثر گذاری دستگاه لیزر خانگی

اما لیزر خانگی از چه طریقی بر پوست فرد اثر میگذارد و مانع از رشد مجدد موهای زائد می شود؟ در لیزر درمانی از اشعهIPL  استفاده میشود که بر فولیکول های مو اثر میگذارد. در واقع در زمانی که مو در چرخه رشد قرار دارد گرمای ناشی از اشعه لیزر توسط آن جذب میشود و به این ترتیب از رشد مجدد مو جلوگیری خواهد شد. میتوان گفت در این روش، از نظر فنی نابودی دائمی موهای زائد امکان پذیر است.

اما مسئله ای که مانع از این امر میشود، این است که هر مو در یک زمان مشخص در چرخه رشد قرار میگیرد و این دلیل منجر می شود تا شما مجبور باشید چند جلسه از لیزر استفاده کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید. البته نکته ای که باید بدانید این است که ممکن است هورمون ها در شرایط خاصی مانند دوران بارداری افزایش پیدا کنند و این موضوع منجر به رشد مجدد موهای زائد شود. اما به طور کل لیزر درمانی از روش اثرگذاری بر فولیکول های مو و نابودی آن ها، موهای زائد را از بین میبرد.

آیا نابودی موهای زائد با استفاده از لیزر خانگی روشی ایمن است؟

ممکن است در ذهن بسیاری از شما این سوال مطرح شود که آیا برخورد اشعه لیزر با پوست خطرناک است؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید توجه کنید دستگاهی را تهیه کنید که دارای تاییدیه وزارت بهداشت می باشد تا مطمئن شوید تمامی استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت شده است. در این صورت میتوانید مطمئن باشید که لیزر شما به هیچ وجه خطرناک نبوده و کاملا ایمن است. البته لیزر های خانگی دارای ویژگی هایی هستند که منجر گشته ایمنی بالایی داشته باشند. در ادامه این ویژگی ها را به شما معرفی میکنیم:

لیزرهای خانگی داری سنسور تشخیص رنگ پوست هستند.

یکی از ویژگی های دستگاه های لیزر خانگی برخورداری از سنسور تشخیص رنگ پوست است. این ویژگی منجر میشود تا لیزر با توجه به نوع و رنگ پوست شما اشعه مناسب را ساطع کند تا به این ترتیب هیچگونه آسیبی به پوست شما نرسد.

لیزر های خانگی قادر به تشخیص سطوح سخت و زبر هستند.

تمامی دستگاه های لیزر خانگی قادرند سطح سفت و سخت پوست را تشخیص دهند و تنها در آن نواحی اشعه را ساطع کنند. این ویژگی منجر میشود تا این دستگاه به هیچ وجه آسیبی به چشم و سایر نواحی حساس بدن شما نرساند.

برای خرید بهترین دستگاه لیزر خانگی باید به چه نکاتی توجه شود؟

در خرید دستگاه لیزر خانگی به چگونگی عملکرد آن توجه کنید. چرا که امروزه تنوع لیزر های خانگی در بازار زیاد بوده و هر یک عملکرد مخصوص به خود را دارند. شما باید دستگاهی متناسب با کارایی خود تهیه کنید.(دستگاه های شارژی-دستگاه های سیمی)

با توجه به تنوع بالای دستگاه های لیزر خانگی، هر یک قیمت های متفاوتی دارند. قیمت دستگاه های لیزر خانگی با توجه به کارایی و کیفیتشان متفاوت است. پس سعی کنید دستگاهی با کیفیت و متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

سعی کنید دستگاه لیزر خانگی که دارای خاصیت ضد آب بودن است را تهیه کنید تا بتوانید در محیط های مرطوب نیز به راحتی دستگاه را مورد استفاده قرار دهید.

ظاهر و خوش دست بودن دستگاه لیزر خانگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که کمک میکند بتوانید به راحتی برای نواحی مانند پشت کمر، پا و .. آن را مورد استفاده قرار دهید.

دستگاه های لیزر با نواحی حساس بدن در ارتباط هستند. به همین دلیل در زمان خرید به استاندارد بودن دستگاه توجه کنید تا مطمئن شوید دستگاه شما کاملا ایمن است.

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دستگاه باید مورد توجه قرار دهید، تعداد شات هایی است که در هر تابش به پوست برخورد میکند. چرا که اثرگذاری لیزر از طریق تعداد شات ها است. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان دستگاهی را تهیه کنید که از شات های نا محدود برخوردار است. لیزر دس در کشور ما از این ویژگی برخوردار است.

بهتر است وزن دستگاه لیزر خانگی شما کم و سبک باشد. چرا که در غیر اینصورت استفاده از آن دشوار خواهد بود.

در زمان خرید دستگاه لیزر خانگی به دقت آن را بررسی کنید و از سالم بودن بدنه دستگاه مطمئن شوید.

و ...

چرا استفاده از دستگاه لیزر خانگی را جایگزین سایر روش ها کنیم؟

سهولت در استفاده

عدم ایجاد احساس درد یا سوزشی (بر عکس سایر روش ها مانند اپیلاسیون که فرد باید درد زیادی را متحمل شود)

داشتن ماندگاری بالا

صرفه جویی در زمان (به دلیل برخورداری از سرعت بالا)

بدون خطر و عوارض بودن

و ....

عمر دستگاه لیزر خانگی

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که هزینه استفاده از لیزر برای رفع دائمی موهای زائد نسبت به سایر روش ها به صرفه تر است. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید تنها کافیست هزینه یکساله استفاده از سایر روش ها را با خرید لیزر خانگی مقایسه کنید. در صورتی که دستگاه مناسبی با توجه به نکاتی که در بالا بیان کردیم تهیه کنید میتوانید مطمئن باشید برای کلیه طول درمان شما کافی است. بعد از آن نیز تنها کافیست سالی یکبار این دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. به طور کل لیزرهای خانگی را میتوانید تا سال ها نگه داری کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی دشوار است؟

خیر- استفاده از دستگاه لیزر خانگی به راحتی امکان پذیر است.

آیا دستگاه لیزر خانگی بر روی تمامی انواع مو اثرگذار است؟

خیر- لیزر خانگی تنها بر روی موهای دارای ملانین اثر میگذارد و بر موهای سفید، خاکستری و ... تاثیر ندارد.

آیا می‌توان قسمت پشت لب را با دستگاه لیزر موهای زائد خانگی از بین برد؟

بله- اما باید بسیار مراقب باشید که لب‌ها در معرض نور لیزر قرار نگیرند.

توضیحات متا

توصیه میکنیم برای رهایی دائمی از شر موهای زائد، با پرداخت هزینه به صرفه دستگاه لیزر خانگی تهیه کنید و به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 3,923
  • بازدید کلی : 11,730