loading...
هما سنتر
المیناز اردیبهشت بازدید : 41 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

برای انتخاب دستگاه لیزر، فاکتورهای بسیار مهم و ضروری وجود دارد که ما باید قبل از خرید به آن ها دقت کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. یکی از این فاکتورهای اساسی برای خرید دستگاه، توجه به هزینه تمام شده این روش درمانی می باشد. که با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما این نکته بسیار حائز اهمیت و قابل تامل تر است.

به همین منظور با در نظر گرفتن هزینه های بسیار بالای درمان در کلینیک های زیبایی برای از بین بردن مو زائد، تهیه و خرید دستگاه های لیزر خانگی و استفاده از آن در منزل کاملا معقولانه و از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد.

قیمت دستگاه لیزر

خب اجازه بدید این مسئله رو با طرح یک مثال براتون بیشتر باز بکنم:

تو این روزها اگه که بخواهید برای لیزر موهای صورت تون (تمامی قسمت های صورت)، یک جلسه به کلینیک زیبایی مراجعه کنید و درمان انجام بدید حدودا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان باید بپردازید. و این مبلغ برای انجام لیزر برای تمامی قسمت های بدن (دست کامل، پا کامل، زیر بغل، بیکینی، شکم، کمر، باسن و خط بیکینی) حدود ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار تومان می باشد.

حال با یک حساب کتاب سر انگشتی، برای حدود ۱۰ جلسه درمان (به صورت متوسط برای جواب دهی افراد) این مبلغ برای صورت و تمام بدن بالای ۱۰ میلیون تومان (البته بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی شامل: (هزینه ایاب و ذهاب، تهیه سری مخصوص به شما، ملافه و …) می باشد.

با این احتساب تهیه دستگاه لیزر خانگی کاملا به نفع شماست و شما می توانید با یکبار هزینه که خیلی کمتر از این مبالغ است، یکبار برای همیشه این دستگاه رو خریداری کنید و برای همیشه از آن استفاه کنید.

 

به این مسئله هم توجه کنید که با داشتن دستگاه لیزر خانگی تو خونتون می تونید هر زمان هم که نیاز به شارژ داشتید همون لحظه از دستگاه استفاده کنید و نیاز به گرفتن نوبت و رفتن به کلینیک و همچنین پرداخت مجدد برای دوره های شارژ ندارید.

 

ضرورت رفع موهای زائد:

قسمت هایی از بدن مانند: دست، پا، بازوها روی انگشتان پا و … که بیشتر در معرض دید عموم قرار دارد باید همواره عاری از هر گونه مو باشند و همیشه تمیز و مرتب به چشم بیایند. به همین خاطر رفع موهای زائد همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های مهم و اساسی زنان و مردان می باشد.

دستگاه لیزر خانگی

داشتن مو زائد روی بدن و یا حتی صورت موجب کاهش اعتماد به نفس افراد نیز می شود زیرا انسان همواره به دنبال راهی برای زیباتر به نظر رسیدن می باشد و این موهای زائد زشت، از زیبایی اومی کاهد. که در نتیجه روی اعتماد به نفس افراد تاثیراث مستقیم دارد.

به قول یکی از دوستانم، زمانی که از حمام بیرون میاید حتی اگر خوب و تمیز خود را شسته باشید اگر بدن شما دارای مو باشد با این حال احساس تمیزی نخواهید داشت. از این رو نداشتن مو زائد بر روی پوست تاثیر بسیار زیادی بر روی تمیزی و زیباتر نشان دادن پوست شما دارد.

 

قطعا شما هم تا به اکنون روش های متنوعی رو برای از بین بردن موهای زائد خودتون امتحان کرده اید و قطعا دیگه از این کار خسته شدید و دنبال راهی برای رهایی از این معضل هستید. حتما همگی روش هایی مثل استفاده از ژیلت، اصلاح با نخ، اپیلاسیون، استفاده از انواع ماشین های اصلاح و …. به کرات استفاده کردید و از نتایج آن ها، حالا هر یک از روش ها را  به دلایل مختص به خودش کاملا ناراضی بودید. 

به همین جهت پیشنهاد من به شما بزرگواران استفاده از دستگاه ها لیزر خونگی هست که با خیال راحت و آسوده موهای بدن خودتون رو از بین ببرید.

خب اجازه بدید یکم بیشتر با دستگاه های لیزر و انواع آن آشنا بشیم تا بدونیم که دقیقا چرا باید از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنیم و اینکه دقیقا چه مزیت هایی داره؟

 

انواع سیستم های رفع موهای زائد:

  1. سیستم لیزر:

این سیستم بیشتر در دستگاه های کلینیکی مورد استفاده قرار می گیرد. که از اشعه های لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می شود. این دستگاه ها حتما باید زیر نظر پزشک از آن استفاده شود و اپراتور متخصص و با تجربه این کار را روی افراد دیگر انجام می دهد.

 

  1. سیستم آی پی ال IPL (سیستم نوری):

دستگاه ای پی ال

دستگاه های خانگی دارای سیستم IPL (intense pluse light)  هستند و به دلیل اینکه این سیستم از تکنولوژی ساده تری برخوردار می باشد در نهایت قیمت فروش آنها نسبت به دستگاه های کلینیکی مناسب تر است.

این تکنولوژی با استفاده از لیزر کار نمی کند در واقع با تکنولوژی جدیدی که فلش لامپ های زنون است عمل می کند. این فلش لامپ ها قادر هستند چندین طول موج ایجاد کنند در نهایت روی ساختار پوست اثر می گذارد و موجب از بین رفتن مو زائد در اون ناحیه می شود. استفاده از این روش کاملا بی خطر و بدون درد است.

 

از نظر عملکرد و قدرت این دو سیستم مشابه هم هستند از این رو نگران میزان جواب دهی دستگاه برای درمان نباشید. تنها تفاوت این دو دستگاه کلینیکی بودن و خانگی آن است که در روش خانگی ممکن است شما به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز داشته باشید.

 

 

سوال: آیا رفع مو زائد با استفاده از لیزر دائمی و ماندگار است؟

قبل از هر چیزی بهتره یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ بدهیم تا این موضوع برای شما و همه کسانی که از لیزر درمانی استفاده می کنند روشن شود.

از بین بردن موهای زائد بدن و یا حتی صورت هرگز دائمی نیست و ما با روش های مختلف فقط سعی می کنیم تا رشد موهای جدید را تا جای ممکن به تعویق بیندازیم و یا حتی رشد بعضی از تارها را کاملا متوقف کنیم. حتی زمانی که شما برای رفع مو زائد به کلینیک های لیزر درمانی مراجعه می کنید به شما گفته می شود که پس از اتمام جلسات و گذراندن دوره درمانی تون، بنا بر میزان رشد موهاتون زمانی بین ۶ ماه تا ۱ سال بعد نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت. و باید حتما برای این کار به آن ها مراجعه کنید تا موهای احتمالی درومده را از بین ببرید. از این رو شما باید برای از بین بردن موهای خودتون کاملا آگاهانه روشی رو انتخاب کنید که از نظر اقتصادی به صرفه، از نظر بهداشتی قابل اطمینان، از نظر درد کمترین میزان درد و از همه مهترین بیشترین میزان جواب دهی رو داشته باشه. که در این بین بر طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای پیشرفته بهترین روش انجام لیزر هست که می تونید همه ی فاکتورهای مهم و اساسی رو در این روش ملاحظه کنید. 

استفاده از لیزر روشی است که با توجه و در نظر گرفتن مزیت هایی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد همه ما را ترغیب به تهیه و استفاده از این دستگاه می کند. من این روش رو بعد از امتحان کردن روش های مختلف بسیار زیادی و همچنین تحقیقات و بررسی های طولانی برای خودم انتخاب کردم و می خوام به شما هم پیشنهاد بدم از تجربه های من و یا دیگر دوستاتون استفاده کنید و در همین ابتدا بهترین روش رو انتخاب کنید.

 

 

مزیت های دستگاه خانگی لیزر برای رفع مو:

مزیت های لیزر

  • با توجه به شخصی بودن این دستگاه می تونید از بهداشتی بودن سری های لیزر اطمینان داشته باشید و نگرانی بابت انتقال بیماری های پوستی از شخصی دیگری به شما نداشته باشید.
  • با تهیه این دستگاه های خانگی دیگه نیازی به صرف زمان و مراجعه به کلینیک ها نیست و شما می تونید تو هر لحظه ای که اراده بکنید از این دستگاه استفاده کنید.
  • با توجه به شیوع ویروس کرونا، نگرانی مردم روز به روز بیشتر میشه و خیلی از افراد جلسات لیزر خودشون رو رها کردند و تمایل به ادامه روند درمان ندارند. این افراد می توانند بدون نگرانی، دستگاه های خونگی رو تهیه کنند و جلسات خودشون رو ادامه بدهند.
  • میزان و سرعت جواب دهی دستگاه های لیزر خانگی در مقابل سایر روش ها بسیار بالا و مطلوب است.
  • نیاز به پرداخت هزینه در هر جلسه نیست و شما با یکبار هزینه می تونید برای همیشه از این دستگاه استفاده کنید.
  • در صورت تهیه دستگاه صورتی (چند کاره) میتونید سری های دیگه قابل نصب روی دستگاه رو تهیه کنید و اقدام به جوانسازی و رفع جای جوش و لک از روی پوستتون کنید.
  • با توجه به قابل حمل بودن این دستگاه می تونید به راحتی این دستگاه رو به سفر ببرید و حتی زمانی که سفر هستید دوره درمان خودتون رو ادامه بدید و نگرانی بابت وقفه افتادن بین جلسات نباشید.
  • در صورتی که سری دستگاه هتون گم شد و یا حتی به هردلیلی آسیب دید (آسیب ناشی از ضربه و یا تماس با آب و … ) می تونید تنها سری دستگاه رو خریداری کنید و به ادامه جلساتتون بپردازید. در واقع نیاز به تهیه یک دستگاه کامل جدید نیست. (این قابلیت فقط برای دستگاه صورتی – چند کاره می باشد. دستگاه آبی قابلیت تعویض سری ندارد)

 

محدودیت لیزر خانگی:

محدودیت لیزر

استفاده از دستگاه لیزر خانگی محدودیت خاصی ندارد.

ولی نکته قابل توجه این است که بهترین حالت برای از بین رفتن موهای زائد حالتی است که فرد، پوست روشن و در عین حال موهای ضخیم و تیره داشته باشد. البته این بدین معنی نیست که افراد با پوست های تیره تر جواب نمی گیرند. قطعا آنها نیاز به طول درمان بیشتری دارند و با کمی صبوری می تونند به نتیجه دلخواه خودشون برسند. 

 

نکاتی که قبل از لیزر باید بدانید و رعایت کنید:

 

  1. ۶ الی ۸ هفته قبل از لیزر تایم مهم و حیاتی برای انجام لیزر می باشد. در این دوره زمانی نباید به هیچ عنوان از دستگاه سولار برای تیره و برنزه کردن پوست خودتون استفاده کنید حتی گرفتن آفتاب در این مدت هم اکیدا ممنوع است. و دلیل اصلی این تاکید اساسی این است که ممکن است پس از لیزر پوستتون دچار تاول و یا حتی سوختگی بشود.
  2.  پیش از لیزر (حداقل ۱۲ ساعت قبل) پوست ناحیه مورد نظر را شیو کنید. به هیچ عنوان از روش هایی نظیر اپیلاسیون، بند انداختن، بلیج کردن و … برای اصلاح موها استفاده نکنید زیرا این کارها باعث می شود که ریشه مو کنده شود و در نتیجه لیزر نتواند روی آن تاثیر خود را بگذارد.
  3.  قبل از لیزر حتما پوست خود را بشویید تا عاری از هرگونه چربی و یا آلودگی باشد و سپس به خوبی خشک کنید (اما هرگز با پوست مرطوب و یا خیس لیزر نکنید)
  4. ۲۴ ساعت قبل از لیزر تا حد امکان، از مصرف مواد کافئین زا خووداری کنید و تا جای امکان از استرس و تنش بپرهیزید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 286
  • بازدید سال : 3,974
  • بازدید کلی : 11,781